Витяг з реєстру нерухомості - документ, який підтверджує, що житло зареєстроване у встановленому законом порядку. Інформація з державного реєстру прав на нерухоме майно надається у рамках дотримання принципу захисту персональних даних.
У сучасних умовах нерухомість є однією з основних складових життя людини. Угоди з квартирами та будинками вимагають ретельної підготовки та обов'язкового дотримання процедури реєстрації, що здійснюється на державному рівні. В даний час шахрайські схеми з апартаментами набувають все більш витонченого характеру. Нерідко здійснюється продаж житла за підробленою довіреністю за потурання нотаріусів. Недобросовісні ділки, отримавши зазначений папір, у стислі терміни відновлюють реєстраційне свідоцтво додому чи замовляють послугу з його оцінці.
Аферисти в Одесі легко виготовляють фальшиві папери, видаючи чужі апартаменти за свою власність, а також відчужують квартири в будинках, непридатних для житла. З метою мінімізації подібних ризиків під час угод з вищевказаними об'єктами продавцю необхідно мати витяг (витяг) з держреєстру майнових прав на нерухоме майно.
Звернувшись до реєстраційного органу, заявник отримує наступний перелік відомостей про об'єкт:
Ведення бази даних щодо квартир та будинків, що знаходяться на території України, належить до компетенції органів Мін'юсту.
Запит інформації з нерухомості стає актуальним не тільки в період необхідності вчинити угоду з житлом, коли важливо впевнитись у правомочності власника або дізнатися детальну інформацію про об'єкт. Дані з Укрдержреєстру необхідні та при оформленні спадщини, щоб юридично грамотно здійснити перехід права власності від попереднього власника майна до нового. При кредитуванні в банку потенційний позичальник зобов'язаний надати відомості про те, що він володіє тими чи іншими об'єктами, міцно пов'язаними із землею, і які згодом виступатимуть як заставне майно.
У деяких випадках виписка з держреєстру нерухомості може вимагатись зацікавленою особою з аналітичною/комерційною метою. Відомості з бази даних мають право вимагати та контролюючі органи (прокуратура, суд), щоб упевнитися у наявності/відсутності у боржника квартири та інших житлових об'єктів.
Формально папір підлягає видачі заінтересованій особі, якщо об'єкт було офіційно зареєстровано. В іншому випадку будь-які угоди з житлом мають незаконний характер.
Витяг з реєстру прав нерухомості може бути отриманий за ініціативою:
Щодо витягів (витягу) з бази даних за апартаментами, то вони видаються відразу після реєстрації майна.
Зацікавленій особі можуть відмовити в отриманні виписки, якщо буде встановлено такі факти:
Після усунення вищезгаданих недоліків особа має право повторно витребувати відомості, які у держреєстрі.
Заявнику достатньо запитати відомості одним із таких способів:
Зміст запиту у паперовому та електронному варіанті має бути ідентичним.
Питання про надання відомостей із держреєстру заінтересованій особі або відмові в них вирішується не пізніше 2 тижневого терміну з моменту звернення. Отримані заявником відомості дійсні протягом 3 місяців.
Законодавство України передбачає, що для оформлення виписки заінтересована особа має подати:
Додатково заявник повинен додати квитанцію (довідку) про оплату послуги з підготовки запитуваних відомостей.
Оформлення угод з нерухомістю передбачає попереднє отримання інформації, що міститься в Укрдержреєстрі. Процедура отримання відомостей з бази даних щодо житлових апартаментів пов'язана з проходженням бюрократичних перешкод, які потребують додаткового часу. У деяких випадках виникає необхідність звернення до судових інстанцій. Компанія «Документи» готова запропонувати послугу з оформлення запиту до відповідної інстанції та гарантувати клієнту отримання витягу з держреєстру у максимально короткі терміни. Звертаючись до нас, ви:
Девіз компанії «Документи» - «Клієнт завжди правий»!
[WPSM_AC id=1484]