Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42
Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42

Вартість оформлення права власності на нерухомість

Набуття права власності на житло має на увазі підготовку технічної документації, отримання згоди чоловіка на оформлення правочину, укладання договору та внесення даних до ГРП про нового власника. У цьому боку угоди несуть певні витрати. Сюди належить держмито, військовий збір, нотаріальні послуги та прибутковий податок. Звільнення від сплати мита чи ПДФО отримують лише пільговики. Спробуємо розібратися, що таке договір купівлі-продажу, на які види майна він поширюється та скільки коштує оформлення права власності на нерухомість.

Договір купівлі продажу

Договір купівлі-продажу квартири

 Під договором мається на увазі письмовий документ, у якому фіксуються правничий та обов'язки учасників угоди. Продавець зобов'язаний передати товар покупцю, а покупець має прийняти його та заплатити обумовлену суму (ст.655 ЦК України).

Цей вид угод використовують як фізичні, і юридичних осіб. Істотною умовою договору є назва товару (об'єкта), його кількість та ціна.

Під час укладання угоди продавець має передати покупцю як майно, а й технічну документацію на квартиру (будинок). Строк виконання зобов'язань визначається угодою. Оплата товару зазвичай відбувається у момент укладання угоди. У цьому сторони можуть передбачити можливість внесення передоплати чи розстрочки платежу.

 Якщо після внесення плати продавець відмовляється передати житло покупцю, він може зажадати його у судовому порядку. Договір є гарантією обох сторін угоди. Він підтверджує факт відчуження майна та його вартість, а також терміни оплати товару.

 На яку нерухомість можна укласти договір купівлі-продажу?

Угода поширюється попри всі види нерухомого майна. Сюди відносяться квартири в багатоквартирних будинках, приватні будинки та земельні ділянки.

Розпоряджатися майном може лише його власник. Якщо квартира купувалась у шлюбі, то буде потрібна згода другого чоловіка на її продаж. За наявності двох і більше власників, у угоді бере участь кожен із них. Якщо одним із співвласників є малолітня дитина, знадобиться дозвіл органу опіки на відчуження її частки. Для продажу житла через представника потрібна нотаріальна довіреність.

Перед укладанням угоди бажано проконсультуватися у юриста з нерухомості. Це дозволить виявити можливі проблеми та уникнути неприємностей у разі порушення термінів передачі майна. Інакше вартість оформлення будинку (квартири) може суттєво зрости.

Супутні послуги

Скільки коштує оформити договір купівлі-продажу у нотаріуса?

 Укладання договору купівлі продажу передбачає оплату держмита та послуг нотаріуса. Розмір мита при відчуженні квартири (будинку) становить 1% від суми угоди, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян (ст.3 Декрету КМУ від 21.01.1993 № 7-93).

Нотаріальні послуги оплачуються окремо. Ставки залежить від конкретного регіону. Наприклад, у Києві ціни при оформленні угоди варіюються від 3000 до 10000 грн. Якщо сторони планують укласти попередню угоду, вона оплачується окремо. В Одесі діють приблизно такі самі ціни. Нотаріальні послуги можуть бути поділені між учасниками угоди.

Нотаріус може не лише оформити нерухомість, а й передати документи реєстратору. Звичайно, ці послуги оплачуються окремо. У середньому вартість оформлення нерухомості складає 5000 грн.

На замітку! Розцінки у приватного та державного нотаріуса можуть відрізнятися.

 До обов'язкових платежів також належить збір у розмірі 1% до ПФ, військовий збір – 1,5% та ПДФО – 5% для резидентів та 18% для нерезидентів (ст.173 ПК України). Продавець повинен сплатити зазначені суми, якщо він має житло менше трьох років. Якщо людина є власником більше 3 років і здійснює перший продаж протягом року, тоді вона сплачує лише 1% держмита та нотаріальні послуги.

Розрахунки суми мита та ПДФО робляться на підставі ринкової вартості житла (ст.172 ПК України). Оцінка будинку виробляється продавцем досі підписання договору. Вартість послуг оцінювача варіюється від 500 до 800 грн.

Правило про володіння майном понад 3 роки не поширюється на нерухомість, яка перейшла у спадок.

На замітку! Від сплати мита звільняються громадяни, які належать до 1-2 категорії постраждалих на ЧАЕС. А також інваліди 1-2 групи. Пільга не поширюється послуги нотаріуса.

Скільки коштує оформлення договору купівлі-продажу житлового будинку?

 Вартість оформлення договору у нотаріуса розглядалася вищою. Витрати під час продажу квартири та будинки ідентичні.

Витрати при оформленні угод купівлі-продажу житлових приміщень

Базові статті видатків при оформленні угод з житловими приміщеннями – оцінка майна, держмито, послуги нотаріуса, збір до ПФ України, військовий збір та ПДФО.

Витрати під час оформлення нерухомості можуть зрости, якщо договір укладається поза нотаріальної контори.

Ціни на оформлення нежитлового приміщення також можуть відрізнятись. Наприклад, якщо воно використовується у підприємницькій діяльності. Причина – вища ринкова вартість приміщення.

Вартість оформлення права власності на квартиру в новобудові

Витрати по квартирі у новобудові практично нічим не відрізняються. Єдина різниця в отриманні інформації із ГРП. Вона надається на запит нотаріуса. Ставка збору складає 0,04 ПМТЛ.

А от пакет документів для реєстрації прав на квартиру в новобудові буде дещо ширшим, ніж при оформленні вторинного житла. Порядок реєстрації прав закріплено ухвалою КМУ від 25.12.2015 №1127. Тут же міститься і перелік документів щодо кожного типу майна.

Вартість оформлення права власності на квартиру вторинного ринку

Після укладання угоди покупець також має зареєструвати право власності. Дію можна виконати самостійно чи через нотаріальну контору. Реєстрацію прав здійснює ЦПАУ. Ставки збору залежать від строків надання послуги (ст.34 ЗУ від 01.07.2004 №1952)-IV):

Строк реєстрації

Ставки збору

5 днів 227,0 грн. (0,1 ПМТЛ)
2 дні 2 270 грн. (1 ПМТЛ)
1 день 4 540 грн. (2 ПМТЛ)
2 години 11 350 грн. (5 ПМТЛ)

 

Примітка. Ставка збору розраховується виходячи із розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на дату звернення. Проте сума збору фіксується на 1 січня календарного року.

Збір оплачується повністю один раз за надання послуги. Наприклад, якщо кілька співвласників одночасно реєструють право власності на квартиру. Якщо власники діють незалежно один від одного, тоді збір сплачується кожним окремо в повному обсязі.

За одночасної реєстрації прав на житловий будинок та ділянку землі подаються різні заяви. Отже, оплата збору здійснюється за кожним об'єктом окремо.

У разі відмови у проведенні реєстраційних дій – гроші не повертаються. Винятком є відкликання заяви на реєстрацію права.

На замітку! Від сплати збору під час реєстрації майнових прав на житло звільняються громадяни, які належать до 1-2 категорії постраждалих від Чорнобильської катастрофи. А також інваліди 1 та 2 групи. Пільга не поширюється послуги нотаріуса.


Ціна оформлення документів

 Вартість підготовки документів залежить від обставин. Наприклад, виготовлення технічного паспорта на нерухомість коштуватиме від 400 до 2000 грн. Якщо покупець оформляє житло в іпотеку, окремо буде потрібна страховка. Її ціна залежить від вимог банку та обраної страхової компанії.

Якщо в угоді бере участь малолітня дитина, то на продаж житла знадобиться дозвіл опікунської ради. Цей документ можна отримати безкоштовно. Також може вимагати згоди нинішнього чи колишнього чоловіка на відчуження нерухомості. Нотаріальне посвідчення цієї заяви становить близько 500 грн.

Якщо відчуження нерухомості здійснюється за довіреністю, вартість оформлення квартири зросте ще на 500 грн.

Оцінка квартири чи житлового будинку коштуватиме продавцю від 500 до 800 грн.

Якщо збором та підготовкою документів займається стороння організація, замовнику також належить сплатити за її послуги. Однак, залучення посередника має свої плюси. Наприклад, продавець може отримати консультацію юриста з нерухомості. Це може не тільки заощадити час при продажу житла, а й дозволить уникнути додаткових витрат.

Вартість реєстрації права власності на земельну ділянку

Реєстрацію майнових прав на землю здійснює ЦПАУ. Ставки збору залежить від терміновості надання послуги – від 5 днів до 2 годин.

UA