Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42
Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42

Процес здачі будівлі в експлуатацію

Введення об'єкта нерухомого майна в експлуатацію – обов'язкова процедура, яка, відповідно до положень закону, що регулює будівельну діяльність, має завершувати етап будівництва будь-якої будівлі. Суть його полягає в оформленні документації, що доводить відповідність зведеної будівлі проекту, чинним у державі стандартам будівництва та що допускає її використання.

Супутні послуги

 

Необхідність здачі в експлуатацію об'єктів нерухомості

Об'єкт нерухомості, що не пройшов процедуру перевірки, не має одного з офіційних документів: декларацію про готовність або сертифікат про прийняття до експлуатації визнається протизаконним.

Цей статус не дозволяє:

  • підключити будівлю до мереж інженерно-технічного забезпечення: водо-, тепло-, електро-, газопостачання, водовідведення, вентиляції, кондиціювання повітря;
  • зареєструвати право власності та проживання;
  • використовувати його за прямим призначенням;
  • продавати, купувати, дарувати нерухомість.

Правила здавання об'єкта в експлуатацію

Необхідна документація

Здача в експлуатацію об'єктів нерухомості згідно із законодавством України підтверджується:

  • декларацією про готовність об'єкта - для будівель категорії СС1;
  • сертифікатом про прийняття об'єкта після закінчення будівельних робіт (категорії СС2, СС3);

Для отримання декларації потрібно надати до інспекції ДАБК заповнений бланк із зазначенням:

  • загальної суми за кошторисом, витраченою на будівництво;
  • списку заходів, що гарантують екологічну безпеку, охорону праці, забезпечення збереження об'єкта під час пожеж, землетрусів;
  • переліку заходів щодо створення комфортного середовища на прилеглих територіях, інших даних.

Для отримання сертифіката потрібні заява забудовника та акт готовності, що містить відомості про основні показники будівельних робіт, учасників, дозволи на будівництво, характеристики проекту.

Виходячи з особливостей споруди, її призначення, статусу замовника до переліку документів можуть входити:

Порядок введення в експлуатацію будівель та споруд Компанія Документи

Етапи роботи

Здавання будівлі в експлуатацію виконується за таким алгоритмом:

  • замовлення у відділенні інспекції ДАБК будівельного паспорта (для споруд із площею менше трьохсот квадратних метрів) або містобудівних умов на забудову (для будівель із більшою площею);
  • надання в цю організацію повідомлення про початок будівельних робіт;
  • складання технічного плану об'єкта після закінчення будівництва, монтажу, ремонту (виконує БТІ чи інша ліцензована організація);
  • реєстрація декларації;
  • присвоєння будівлі поштового індексу, адреси;
  • внесення оплати для створення комфортного середовища на довколишніх територіях;
  • документальне оформлення права власності

Здача в експлуатацію різних об'єктів:

  • пускового комплексу;

Виконується поетапно, у міру завершення об'єктів. Основна вимога – забезпечення безпеки під час використання. Крім цього, замовник має право коригувати структуру пускового комплексу, якщо ці зміни не призведуть до погіршення експлуатаційних умов, зниження рівня безпеки. Виключення будівель та споруд санітарно-побутового призначення неможливе.

  • будинки, побудованого за кошти юридичних та фізичних осіб;

Житлові будинки, що зводяться коштом юридичних і фізичних осіб, можуть здаватися з незавершеною внутрішньою обробкою. Це можливо за дотримання двох умов: по-перше, ступінь готовності будівлі прописано в договорі, по-друге, приміщення відповідають усім нормативам: технічним, санітарним, протипожежним. Список оздоблювальних робіт без виконання яких квартира, будинок можуть бути здані сформований Міністерством будівництва та ЖКГ.

  • промислового комплексу;

Споруди промислового призначення мають свою специфіку. Тому, виходячи з даних про галузь, сферу використання будівлі можуть знадобитися додаткові висновки, дозволи, сертифікати: ДСНС, Держгірпромнагляду, санепідеміологічних інстанцій, інших організацій. Крім цього введення підприємства обов'язково передують експериментальний запуск, а також налагодження обладнання.

Об'єкти 1-3 категорії складності

До першої, другої, третьої категорій складності відносять: одно-, двоповерхові будинки, призначені для індивідуального житла, дачні, садові будиночки із загальною площею не більше трьохсот квадратних метрів, споруди господарського призначення. Прийом таких будов можливий на підставі декларації про готовність, яка проходить перевірку до ДАБК, реєструється, вноситься до державного реєстру. Один екземпляр залишається в інспекції, інший повертається забудовнику, який повідомляє про зміну статусу будівлі представникам органів муніципальної влади.

Будинки та споруди 4-5 категорії складності

Це багатоквартирні будинки, магазини, торгово-розважальні, спортивні, медичні, освітні та інші установи. Здавання в експлуатацію будівель проводять на підставі акта готовності та заяви, які проходять перевірку інспекторами ДАБК щодо відповідності стандартам будівництва, проекту. Акт готовності засвідчується всіма заінтересованими сторонами: замовником, проектувальником, виконавцем. Якщо будова має промислове призначення, то потрібне узгодження зі страховою та профспілковою організаціями. Заявник одержує сертифікат, що свідчить про право використовувати об'єкт, повідомляє про нього співробітники місцевого самоврядування, ДСНС.

Алгоритм дій:

  • одержання від підрядника повідомлення про завершення будівництва;
  • інвентаризація, складання технічного плану (виконується БТІ чи іншою компанією, що має ліцензію);
  • отримання техпаспорта, що містить інформацію про розміри, стан, вартість будівлі;
  • оформлення акту виконаних робіт;
  • формування комісії з метою експертизи на відповідність заданим параметрам;
  • збір документів:
  1. Підтвердження права власності на ділянку;
  2. Схеми території із зазначенням розташування будівлі, споруди;
  3. Дозволи на провадження діяльності;
  4. Документації про дотримання всіх технічних розпоряджень, правил;
  • надання заяви та комплекту документів до інспекції ДАБК;

Порядок введення в експлуатацію об'єктів нерухомості

Вартість та строки оформлення дозволів

Спосіб оплати, розмір суми отримання сертифікатів визначено законодавчо. Внесення коштів здійснюється замовником після того, як прийнято позитивне рішення. При відмові кошти не стягуються. Розмір плати залежить від категорії об'єкта: для будівель із середніми наслідками (СС2) становить – 4,6 прожиткового мінімуму, для будівель категорії СС3 (із значними наслідками) – 5,2 прожиткового мінімуму для працездатного населення. Усі перерахування здійснюються через банківські організації чи відділення поштового зв'язку.

Термін оформлення дозволів не повинен перевищувати 30 календарних днів.

Переваги співпраці з компанією

Здавання в експлуатацію нерухомості потребує певних юридичних знань, практичних навичок взаємодії з державними організаціями. Таким рівнем підготовки мають далеко не всі зацікавлені цією процедурою люди. Тому оптимальним рішенням є звернення до кваліфікованих фахівців, які мають усієї необхідної інформації з цього питання.

Юридична компанія «Документи» виконує широкий спектр послуг, серед яких здавання в експлуатацію в Одесі будь-яких об'єктів нерухомості пропонує скористатися такими перевагами:

  • співробітники компанії — кваліфіковані фахівці з великим досвідом у цьому напрямі: 5572 будинки здані в експлуатацію з нашим супроводом;
  • вам не потрібно витрачати час на відвідування організацій, дзвінки, черги – ми зробимо все самі – ви лише надаєте копії документів;
  • виконуємо послуги у заданий термін, за фіксованою ціною згідно з укладеним договором без зволікань та прихованих комісій;
  • оформляємо документи, враховуючи всі вимоги, оскільки стежимо за нововведеннями у законодавстві;
  • гарантуємо конфіденційність - це обов'язкова умова співпраці на всіх етапах взаємодії.

Алгоритм нашої діяльності відпрацьовувався роками, тому простий, ефективний, зручний для клієнта:

  • ви заповнюєте форму на нашому сайті;
  • ми передзвонюємо, надаємо безкоштовну юридичну консультацію;
  • укладаємо договір;
  • виконуємо свою роботу, не турбуючи вас;
  • ви отримуєте потрібні вам документи, заощадивши гроші, час та сили для своєї сім'ї, друзів, улюблених занять.

Компанія «Документи» — ми зацікавлені у відмінному результаті не менше за своїх клієнтів.

UA