Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42
Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42
Юридична компанія «Документи»
  • Узаконення самовільних та нових будівель
  • Видача дозвільних документів на проведення будівельних робіт
  • Оформлення технічних звітів та проектів
  • Оформлення будь-яких документів власності на будинок та земельну ділянку
Консультація провідних юристів безкоштовно
Правовий аналіз документів

Переведення до нежитлового та житлового фонду в Одесі

Якщо власнику потрібно було реалізувати варіант зміни статусу нерухомості, то ця функція законодавством не заборонена. Щоб скористатися одним із цих прав власники повинні дотримуватись певних правил, виконати всі передбачені законодавством України умови.

Зміст:

Як перевести житло з нежитлового фонду до житлового

Переведення з нежитлового в житловий фонд стає затребуваною послугою - комерційна нерухомість стала менш затребуваною. В Одесі така тенденція також спостерігається, оскільки багато фірм, які знімали такі офіси, не можуть платити дорогу оренду, квадратні метри перестали приносити їх власникам прибуток.

Переведення приміщення з нежитлового фонду до житлового в Одесі здійснюється шляхом подання до ДАБК запиту на проведення його реконструкції. Вона може бути чистою формальною процедурою або виконуватись фактично, якщо це необхідно власнику житла. Після її проведення здійснюється введення об'єкта нерухомості в експлуатацію із зміненим цільовим призначенням із одночасним узаконенням перепланування. Переведення апартаментів у житловий фонд процес непростий, витратний за часом, вимагає підготовки та надання наступних документів (копії яких мають бути засвідчені нотаріально):

  1. Заява – подається на ім'я міста. У ньому потрібно просити про видачу дозволу на створення проекту реконструкції.
  2. Копію документа, що засвідчує права заявника на володіння даним приміщенням.
  3. Копію техпаспорту.
  4. Юрособі - копії установчих документів.
  5. Згода кожного повнолітнього власника (наймача) сусідніх квартир.
  6. Якщо приміщення знаходиться у будинку з формою управління ОСББ, необхідно отримати згоду цього об'єднання.
  7. Копію повідомлення, що підтверджує, що власник (балансоутримувач) повідомив про намір змінити цільове призначення приміщення та (за необхідності) реконструювати його під житло. Якщо балансоутримувачем є власник будинку, подавати повідомлення не потрібно.
  8. Копію посвідчення особи власника житла.

Підставою до виконання цих дій є проект реконструкції, затверджений засіданням міськвиконкому. Подаються документи до територіальних органів місцевого самоврядування за місцем розташування об'єкта нерухомості.

Скільки коштує переведення до житлового фонду?

Перевести квартиру, що має нежитловий статус в житлову досить складно. Самостійно виконати всі вимоги законодавства та отримати необхідні документи украй важко, тому вартість виконання таких робіт висока. Україна має складне законодавство, в якому цю процедуру прописано не дуже чітко. Тому допомога професіоналів необхідна у вирішенні цього питання, розібратися у процедурі необізнаному власнику такого майна непросто.

Юридична компанія "Документи" допоможе переоформити різні об'єкти комерційної нерухомості, дачного будинку, квартири за прийнятною вартістю, а також виконає оформлення землі під цією нерухомістю.

Регіональна влада на підставі законодавства розробляє свої регламенти щодо проведення даної процедури, тонкощі якої не фахівцю не відомі. Самостійне проходження всіх стадій процесу може тривати тривалий час.

Зміна статусу нежитлового приміщення чи дачі у житлове – співробітники компанії виконують оперативно, на високому професійному рівні. Допомога компетентних фахівців дозволить скоротити проходження всіх етапів процедури та уникнути відмови дозвільних інстанцій.

Ціна зміни статусу будівлі по м. Одеса залежить від виду нерухомості, необхідності проходження множинних погоджень, складності перепланування, площі, тому обговорюється індивідуально.

Замовити дзвінок

Як перевести житловий фонд у нежитловий

Переоформлюване житло має підпадати під такі вимоги:

  • розташування на першому або другому поверсі (якщо перший поверх оформлений як нежитловий);
  • ЖЕК, сусіди погоджуються з переоформленням;
  • будинок не є архітектурною пам'яткою.

Переоформлення житлового приміщення до нежитлового фонду є компетенцією Одеської районної адміністрації.

Виведення квартири із житлового фонду є складною процедурою, що здійснюється на підставі будівельних норм – ДБН В.2.2-15.2005, ЖК України. Також виведення до нежитлового фонду здійснюється за Постановою №189 від 26.04.84 р. "Про порядок обстеження стану житлових будинків...". Окремого закону про переведення до нежитлового фонду, який би описував етапи виконання всіх дій, Україна не розробляла. Регіональній владі надається право самостійно регулювати питання переоформлення квартири у нежитловий фонд.

Для переоформлення нерухомості з житлового фонду у нежитловий потрібно надати заяву та документи:

  • копію документа про право власності на це житлове майно;
  • копію техпаспорту;
  • довідку ЖКГ про відсутність прописаних на цій площі громадян;
  • довідку (кадастровий план) земельної ділянки;
  • юрособам - копію установчих документів;
  • фізособам – копію паспорта;
  • проект перепланування;
  • якщо потрібно зробити окремий вхід - надати документ про сплату пайової участі в організації інфраструктури;
  • довідки про відсутність боргів перед постачальниками комунальних послуг із квартири;
  • підтвердження можливості виконання окремого входу;
  • дані про мету переоформлення;
  • згода сусідів, отримана не пізніше 3 місяців до дати подання заяви;
  • якщо житло знаходиться у будинку, в якому організовано ОСББ, потрібно надати витяг із протоколу загальних зборів мешканців;
  • якщо документи подаються уповноваженою особою, яка представляє інтереси власника – довіреність.

Райадміністрація приймає подані на реєстрацію документи, готує висновок, що підтверджує або забороняє переоформлення будинку у нежитловий фонд, а також облаштування окремого входу.

При отриманні позитивного результату документи передаються міському містобудівному та архітектурному відділу на розгляд, підготовку розпорядження, якщо цей орган дає свою згоду. Документи мають розглядатися протягом 30 днів.

За позитивного результату заявник отримує реквізити на оплату до бюджету пайового внеску, після чого документи мають бути передані до міськвиконкому, який підписує відповідне розпорядження.

Наступний етап – підготовка на підставі виданого розпорядження проекту реконструкції, який має пройти узгодження у різних контролюючих інстанціях. Правила перекладу вимагають повідомити ДАБК про початок будівництва та провести реєстрацію документації в цій інстанції.

Введення в експлуатацію приміщення, частини квартири здійснюється шляхом подання всіх документів до архітектурно-будівельної інспекції Після перевірки реконструкції на відповідність вимогам будівельних норм, ця контролююча організація видає відповідний Сертифікат. Завершальний етап – отримання свідоцтва про право власності нерухомість.

Іноді питання переоформлення доводиться вирішувати через суд. Виникають спори, в яких власник приміщення може програти, якщо не було витримано встановленого порядку оформлення всіх необхідних документів через відсутність знань та досвіду щодо проходження цієї складної процедури.

Часто виникає потреба переоформлення частини квартири, кімнат гуртожитку. Зробити це складніше, тому допомога кваліфікованих фахівців дозволить уникнути проблем та значно швидше переоформити нерухомість.

Скільки часу займає переведення до нежитлового фонду

У часі процес може розтягнутися на 1-1,5 року, якщо вирішенням всіх питань займатися самостійно. Проблеми можуть виникнути на будь-якому етапі і можуть бути пов'язані з неправильним оформленням документів, незнанням законодавчих вимог, відсутністю допомоги кваліфікованих юристів.

Юридична компанія «Документи» займається перепрофілюванням нерухомості протягом тривалого часу, має штат кваліфікованих юристів, що дозволяє клієнтам значно прискорити процес отримання необхідних документів, скоротити тривалість процедури у кілька разів. Юристи компанії мають все більший досвід у цьому напрямі діяльності, достатню кваліфікацію та компетентність.

Скільки коштує переведення до нежитлового фонду

Перш ніж начитати цю процедуру, потрібно провести аналіз можливості виконання таких дій, ідеально підготувати документи, щоби пройти всі стадії оформлення значно швидше.

Немає різниці, здійснюється зміна статусу квартири, частини індивідуального житлового будинку, дачі в нежитлове приміщення – важливо дотримуватись усіх встановлених законодавством вимог.

Вартість переведення до нежитлового фонду у м. Одеса залежить від різних факторів. Ціна формується на підставі обсягу робіт, необхідності оформлення землі під будинком, розмірів об'єкту та інших факторів. Також потрібно перевірити, чи відсутня заборона на виконання будь-яких юридично значущих дій щодо житла, пройти всі етапи погоджень та затверджень документації.

Чи можна перевести до нежитлового фонду іпотечну квартиру

Переоформлення іпотечної квартири в нежитлову нерухомість неможливе, оскільки іпотечний кредит передбачає заставне майно у воді взятої в кредит нерухомості, що вважається обтяженням майна. Іпотечна квартира перебуває у заставі у банку. Обтяження одна із умов, які дозволяють реалізувати це завдання.

Схожі матеріали

Від нас ви отримаєте
  • Правовстановлюючі документи
  • Цінні папери на нерухомість
  • Можливість розпоряджатися своєю
    нерухомістю (продавати, дарувати,
    залишати у спадок)
Заощадите
  • Час
  • Нерви
  • Гроші
Замовте безкоштовну юридичну консультацію
Чому нам довіряють
100%
Гарантія результату
10 років
Досвід роботи
8
Офісів в Одесі
5572
Будинки, введені в експлуатацію
Як ми працюємо?
Ви заповнюєте форму
Ми вам передзвонюємо
Надаємо безкоштовну юридичну консультацію
Ви отримуєте місяці заощадженого часу та здоров'я
Ми вирішуємо вашу проблему, не турбуючи вас через дрібниці
Ми укладаємо з вами договір
UA