Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42
Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42

Як не нарватися на шахраїв при покупці квартири?

При покупці нерухомості на первинному та вторинному ринку завжди є ризик нарватися на шахраїв. Тому виникає потреба перевірки права власності.

Як перевірити право власності на нерухомість

У вік цифрових підписів і всіляких реєстрів це зробити набагато простіше, багато послуг доступні з дому. Раніше таку інформацію можна було отримати лише у нотаріусів і адвокатів, тепер же більшість даних є у відкритому доступі в державних реєстрах.

Документи, що підтверджують право власності на квартиру

Право власності на нерухомість – це повноваження особи (фізичної чи юридичної) розпоряджатися цим майном, як йому завгодно.

Оскільки будинок або квартира/кімната могли потрапити до власника у різний спосіб, то основні документи, які це підтверджують:

  • свідоцтво про право власності, якщо квартира приватизована чи інвестиційна;
  • договір купівлі-продажу будинки чи квартири
  •  свідоцтво про отримання спадщини, включаючи заповіт, або договір дарування;
  •  свідоцтво у тому, що з подружжя майно спільне і в особи є право його частку;
  •  договір міни чи довічного утримання.

Право власності має чинність лише у тому випадку, якщо воно зареєстроване. Так, при купівлі квартири потрібно цей факт угоди зареєструвати в Держреєстрі, це можна зробити через звернення до нотаріуса, тільки в цьому випадку права матимуть силу.

Супутні послуги

Як дізнатися дані про власника нерухомості?

Добре, якщо документи можна подивитися на квартиру. При покупці житла варто у власника перевіряти витяг з Держреєстру майнових прав, технічний паспорт на квартиру, договір купівлі-продажу.

Якщо такий варіант недоступний, то завжди можна звернутися до юристів, які з'ясують у реєстрі всю необхідну інформацію. За бажання це можна зробити самостійно, але потрібно знати точну адресу квартири чи будинку. На сайті Міністерства юстиції є Кабінет електронних сервісів. Якщо зареєструватися в ньому за допомогою персональних даних, включаючи ІПН, то можна на платній основі отримати необхідну інформацію онлайн про нерухомість, земельні ділянки, які внесені до реєстру з 2013 року. Щоправда, дані про попередніх власників (до останнього) не можна у такий спосіб отримати. Щоб відстежити весь ланцюжок продажу, треба йти до нотаріуса.

Замовити дзвінок

Процес отримання довідки з реєстру прав власності

Отримати довідку на нерухоме майно можна, не виходячи із дому. Але для цього потрібно мати цифровий підпис. Її можна отримати в електронному вигляді (як файл) в особистому кабінеті банку або в центрі сертифікації ключів (ЦСК).

Далі алгоритм дій такий:

  1.     Зайти на сайт Мін'юсту, вибрати Державний реєстр прав на нерухомість.
  2.     Увійти в систему, використовуючи цифровий підпис файлу.
  3.     В особистому кабінеті потрібно вибрати опцію «Отримати довідку з Реєстру». Ця послуга платна, зате швидка.
  4.     Далі слід вибрати пункт «Інформація з реєстру прав», здійснити пошук за даними фізичної особи або за адресою, кадастровим, реєстраційним номером. У анкеті, що з'явилася, заповнити всі поля і клікнути по «Подати заяву».
  5.     У випадку, коли в базі даних є, з'явиться інформація про об'єкт і кнопка «Сплатити». Якщо натиснути на неї, система сама перенаправить на платіжний сервіс. Як тільки внесок буде сплачено, в особистому кабінеті з'явиться довідка.

Документ можна надрукувати. У ньому будуть вказані всі дані власника та об'єкта нерухомості, включаючи іпотеку, арешт на майно тощо.

UA