Будь-які процеси, пов'язані з реконструкцією, будівництвом, капітальним ремонтом, реставрацією нерухомості, після закінчення робіт спричиняють підтвердження державною комісією готовності об'єктів до здачі. Введення будівель в експлуатацію - Завершальний етап, що дозволяє стати повноцінними власниками об'єктів, і отримати дозволи на підключення комунікаційних систем. Процедура регламентується відповідно до правил та норм, встановлених українським законодавством (стаття 39).
Щоб процедура пройшла без проблем, важливо правильно оформити документи з урахуванням категорії нерухомості та будівельних нормативів. Це допоможе уникнути у майбутньому штрафних санкцій та проблем із законодавчими органами. Офіційні документи видаються з урахуванням класу об'єкта, потребують ретельної підготовки та юридичного супроводу.
Досить клопіткий процес, який забирає чимало часу. Порядок введення будівлі в експлуатацію включає укладання договорів з обслуговувальною організацією та отримання прав на реєстрацію.
У цьому враховується, якої категорії належить будова. Перша група – будинки з одним та двома поверхами, загальною площею до 300 квадратних метрів. Друга – понад 2 поверхи, площа споруд яких понад 300 кв. м.
Етапів оформлення нерухомості кілька:
Підрядникам необхідно надати на перевірку приймальної комісії дані про компанію, яка бере участь у будівельних роботах, проектну документацію та інформацію про конструкцію, планування, матеріали.
Після перевірки документів даються відповіді працівниками інспекції протягом 10 робочих днів – у вигляді дозвільного документа чи відмови. Останній пункт – видача сертифікатів відповідності, що підтверджує майнові права.
Процес має свої аспекти. Включає одержання підтвердження завершення робіт підрядником та створення перевірочної комісії щодо готовності житлової, адміністративної, нежитлової будівлі до використання. Потрібно надати:
Щоб зареєструватись у державному реєстрі необхідно подати до місцевого ЦНАПу копії паспортів, ідентифікаційні номери, право власності на ділянку, декларацію про готовність будинку до здачі.
Подібні угоди з нерухомістю досить складні. За аналогічною схемою здаються у введення приватні та багатоквартирні будівлі.
Акт введення в експлуатацію здення будь-якого класу – документ, що підтверджує готовність до повного функціонування. Складається із сукупності кількох етапів:
На підставі законодавства України допускаються можливості приймати в експлуатацію як реконструйовану будівлю, капітальну, так і з незакінченими внутрішньо-оздоблювальними роботами, незавершеним благоустроєм прибудинкових територій через несприятливу погоду (перший та четвертий квартали).
Будь-яке оформлення документів складається з кількох кроків, які включають відвідування різних інспекцій та збирання затверджених пакетів дозвільних документів. Юрист з нерухомості докладно проконсультує, як пройти процедуру, надасть повний супровід, який позбавить помилок та отримання відмови.
Існує два способи вирішення. Коли об'єкти потрапляють до категорії будівельних амністій, схема спрощується. Це стосується будівель, зведених на ділянках відповідних функціоналів.
Будинки можуть функціонувати після того, як буде проведено їхнє технічне обстеження та подано заяву до відділу ДАБК. Обстеження проводиться спеціальною комісією, діяльність якої підтверджена дозвільними ліцензіями на ці види послуги. Відмова може бути озвучена за недотримання норм та вимог норм закону щодо будівництва об'єктів.
До заяви додається: технічний паспорт на об'єкт, звіти про дослідження комісією, копії паспортів власників, декларації, заповнені без помилок На підставі дозволу, виданого ДАБК, можна виконувати приватизацію нерухомості.
Процедура можлива за умови, що будівля збудована повністю та має всі необхідні комунікаційні системи.
Технічний контроль виконується на відповідність інженерних мереж, будівельних конструкцій. Робляться обміри з фотографуванням. Проводиться аналіз проектних документів, якщо вони є. Обстеження виконується лише за умов, що замовники мають права на користування земельними ділянками або є власниками об'єктів нерухомості.
Наступний етап – виготовлення у БТІ техпаспорту. Узаконити можна самобуди, збудовані до 2015 року. Штрафні санкції на такі об'єкти не накладаються.
При зведенні будівель з порушеннями, які не належать за категоріями до спрощених операцій, ввести об'єкт в експлуатацію можливо, подавши документи до суду.
Позитивні відповіді виносяться на користь власників, якщо ділянки буде видано під готові будівлі. При цьому власники земельної ділянки мають право відмовитись від цього. У таких ситуаціях об'єкт підлягає демонтажу.
Перш ніж розпочати процес в органах суду, треба оформити право власності на землю та заручитися згодою сусідів. Заяву до суду можна подати за місцем розташування будинку.
Якщо рішення є позитивним, право на власність буде оформлено в ЦНАП.
За необхідності введення будівлі будь-якого класу в експлуатацію рекомендується звертатися до професійних юристів. Фахівці компанії «Документи» проведуть будь-яку угоду з нерухомістю в Одесі на високому рівні, швидко та без помилок.