Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42
Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42

Як здійснити введення будівлі в експлуатацію?

Введення будинку в експлуатацію - обов'язкова процедура, проте вона може відрізнятися залежно від категорії складності будинку. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» всі об'єкти будівництва діляться на п'ять категорій складності.

Введення будівлі в експлуатацію

Як виглядає процедура введення будинку в експлуатацію відповідно до категорій:

  • введення в експлуатацію об'єктів І-ІІІ категорій складності (приватні або садові будинки, офіси, невеликі багатоквартирні будинки тощо) супроводжується отриманням декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
  • для введення в експлуатацію об'єктів IV-V категорій складності (багатоквартирний будинок, РТЦ, храми тощо) необхідний акт введення будинку в експлуатацію та сертифікат відповідності.

Документи необхідні для заповнення декларації про готовність до експлуатації та її подання до Державної сервісної служби містобудування:

  • паспорт (зокрема і співвласників, якщо такі є);
  • технічна інвентаризація у формі техпаспорту (за наявності);
  • правовстановлюючі документи на землю;
  • дозвіл на будівництво, який має бути зареєстрований у Державній сервісній службі містобудування.

Якщо оформляється нове будівництво або приватний будинок понад 300 кв.., то подання дозволу до Державної сервісної служби містобудування обов'язкове. Для будинків менше 300 квадратних метрів оформлення відбувається за спрощеною процедурою, подання повідомлення не потрібно.

Супутні послуги

Як ввести будинок в експлуатацію без дозволу на будівництво

Це можна зробити двома способами. Якщо об'єкт підпадає під одну з категорій будівельної амністії, весь процес пройде за спрощеною схемою.

Застосовують цю можливість до будівель, які збудовані на ділянці з відповідним призначенням. Це споруди:

  • збудовано з 5.08.1992 до 09.04.2015 р., загальна площа яких – не більше 300 кв. м. До них відносяться як житлові, так і господарські будівлі;
  • дата будівництва до 12.03.2011 р. для сільгоспспоруд.

Введення в експлуатацію самобуду відбувається після технічного обстеження та подання до ДАБК заяви. 

Якщо будинок був збудований самовільно, то потрібно буде підготувати довідку про прийняття в експлуатацію та техпаспорт БТІ. Якщо потрібно узаконити самобуд з площею понад 200 кв.м, то необхідні такі документи:

  • правовстановлюючий документ на земельну ділянку;
  • довідка про здачу об'єкта в експлуатацію;
  • техпаспорт;
  • звіт про техобстеження.

Для того, щоб ввести самобуд в експлуатацію, доведеться поклопотатися.

Введення в експлуатацію самобуду

Перш ніж оформляти введення в експлуатацію приватного будинку, спочатку потрібно отримати будівельний паспорт або містобудівні умови та обмеження у департаменті архітектури для розробки проекту. Потрібно також зареєструвати в Державній сервісній службі містобудування повідомлення про початок будівництва.

Потім процедура оформлення виглядатиме так:

  1. Підготовка правовстановлюючих документів на землю відповідно до норм законодавства — земельна ділянка повинна мати відповідний кадастровий номер із внесенням даних до державного реєстру.
  2. Замовлення техпаспорту на будинок БТІ.
  3. Заповнення декларації про готовність будинку до експлуатації та її подання до Державної сервісної служби містобудування на реєстрацію.

Важливо! Потрібно переконатися, що земельна ділянка має адресу з назвою вулиці та номером ділянки. Якщо його немає, потрібно отримати його у місцевій адміністрації.

Введення житлового будинку в експлуатацію в Україні слід розпочинати з подання декларації встановленої форми до центру адміністративних послуг за місцезнаходженням земельної ділянки. Цей процес займає не більше одного місяця залежно від роботи державних органів.

Після отримання готової декларації, інспекція проведе перевірку та ухвалить рішення про реєстрацію.

Введення будинку в експлуатацію у судовому порядку

Без документального підтвердження правомірності такої забудови здійснити реєстрацію неможливо. Суб'єкту забудови потрібно буде звернутися до суду з позовом, щоб визнати право власності на об'єкт самовільного будівництва.

Аналізуючи практику вищих інстанцій, можна побачити, більшість позивачів при зверненні до суду роблять однакові помилки, через які їм відмовляють у задоволенні вимог.

Як зазначає законодавство та підтверджують суди, подання позову про визнання права власності на самовільне будівництво має передувати звернення до компетентного державного органу, до повноважень якого входять питання будівництва та рішення якого дають підстави вважати, що права було порушено.

Багато позивачів свідомо ігнорують необхідність звернення до зазначених органів з метою отримання рішення про відмову щодо введення в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта або реєстрації права власності. Після отримання відмови у особи виникає реальне право на звернення до суду з позовом. В іншому випадку не буде підстав вважати про наявність спору.

Для того, щоб ввести будинок в експлуатацію, необхідно здійснити кілька кроків, що включають збирання пакету документів, відвідування різних інстанцій, перебування у чергах та комунікацію зі співробітниками держслужб. Для тих, хто не стикався з бюрократичною стороною цього питання, документальне оформлення процесу може стати справжньою проблемою. З метою економії часу та коштів необхідно звернутися до експертів у цій галузі. Юрист з нерухомості допоможе провести введення будівлі в експлуатацію в Одесі Угоди з нерухомістю краще довірити фахівцю, який підготує необхідні документи та допоможе уникнути помилок.

UA