Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42
Замовити дзвінок Передзвонимо через 15 хвилин! +38 (048) 752-89-42

Навіщо потрібно узаконювати будинок?

Право власності на будинок дає законну основу на проживання та відчуження нерухомості. Існує 3 категорії будинків, які можна узаконити: житловий, садовий та дачний. Вибір залежить від призначення земельної ділянки, на якій збудовано будинок.

Навіщо потрібно узаконювати будинок?

Право на будинок дає можливість проводити угоди. Незареєстровану нерухомість не можна продавати, дарувати чи залишати у спадок. Якщо правочин пройде незаконно, відповідальність візьме новий власник будинку. Реєстрація права власності додому виключає будь-які розгляди з нерухомості. За відсутності документа буде важко довести, хто є власником. Юридично, будинок не існує і є самовільною спорудою. Будівля може бути знесена у цьому випадку.

Оформлення нерухомості на 2 власників

Сучасна система виявлення незаконних будівель зараз активно використовується. Уповноважені співробітники виявляють самобуди, з яких не беруться податки. Після перевірки власнику висунуто вимогу про узгодження будівництва, тому краще заздалегідь подбати про документи.

Супутні послуги

Як оформити (узаконити) будинок у селі/у місті якщо немає документів?

Будинки, збудовані до 5 серпня 1992 року, підлягають інвентаризації. Необхідно подати заяву до сільради на надання витягу з господарської книги. Далі власник звертається до бюро технічної інвентаризації, де отримує висновок про технічний стан будови. Цей документ буде підставою для оформлення будинку у власність.

Надаються документи для володіння будинком:

  • паспорт;
  • ідентифікаційний номер;
  • довідка про склад сім'ї;
  • витяг з господарської книги;
  •  документ, що підтверджує володіння земельною ділянкою.

Інвентаризацію проводить БТІ, після чого власник будинку звертається до сільради. Йому мають надати дозвіл на оформлення права власності. Фінальний етап – реєстрація у місцевому центрі надання адміністративних послуг. Якщо реєструється будинок, побудований після 5 серпня 1992 року, нерухомість також проходить інвентаризацію. На ділянку приїжджає фахівець та проводить виміри. Технічний паспорт буде готовий за 10-30 днів.

Власник самостійно заповнює декларацію щодо готовності об'єкта до експлуатації. Після цього потрібно звернутися до ЦНАПу, щоб оформити будинок у власність. Власник надає пакет документів:

  • паспорт;
  • ідентифікаційний номер;
  • підтвердження володіння земельною ділянкою;
  • кадастровий план ділянки (копія);
  •  декларація про готовність об'єкта до експлуатації;
  •  технічний паспорт.

Будинок офіційно реєструється, а власник отримує право на будинок в Одесі.

Як оформити та узаконити безхазяйний будинок у селі?

За Цивільним кодексом України, безхазяйним є будинок, який не має власника. Якщо господар відомий, але його місцезнаходження не визначено, нерухомість не є безхазяйною. Такий будинок заноситься в облік у сільраді для подальшого представлення у ЗМІ. Через рік після судової справи нерухомість стає власністю сільради. Його члени вирішуватимуть, кому передати право власності. Кандидати проходять спеціальну процедуру, після якої один із них стає власником. Відбір йде з осіб, що потребують.

Найпростіший спосіб – визнання спадщини виморочним. Сільрада звертається до суду, після рішення якого будинок визнається власністю сільради. Процедура відбувається відповідно до статті 1277 Цивільного кодексу України. Існує давність, що купується: якщо людина постійно і відкрито користується нерухомістю протягом 10 років, вона має право подати судовий позов про отримання права власності на будинок.

Вартість та термін оформлення

Оформлення будинку – це індивідуальна процедура. Вартість оформлення документів додому, а також термін проведення залежать від наступних критеріїв:

  •  особливість отримання нерухомості (викуп, успадкування, отримання судового розгляду);
  •  терміновість надання послуги;
  •  необхідність підготовки документації.

Оформлення нерухомості у строк від 5 днів коштує 10% від мінімальної заробітної плати в Україні. Якщо потрібне термінове (2 дні) проведення процедури, ціна збільшується до одиничної зарплати. Юрист з нерухомості може провести реєстрацію протягом 2-х годин. Послуга коштуватиме 5 мінімальних зарплат в Одесі. Якщо документи подаються самостійно, процедура може тривати більше місяця. Кінцева вартість та строки розраховуються індивідуально.

 

UA